duminică, 20 martie 2016

Respirare-Mod

D120920131019H/ În pictură,eu nu sunt inovator,ci renovator.Intenţia mea artistică este de preînnoire sau de prefacere a unei tradiţii figurative.Punctul meu de vedere pictoricesc este nou în măsura în care el reuşeşte să revadă,într-o formulă proprie,clasicitatea istorică şi să se adauge cu o cîtime valorică,să zicem,la sensibilitatea contemporană.Îmi place să mă gîndesc la pictura mea ca la o ediţie ravăzută şi adăugită a picturii clasice.Viziunea mea nu e una de ruptură,adică revoluţionară,ci una de continuitate firească a unui tip de reprezentare consacrat şi,pe de altă parte,de aşezare în context contemporan.Încerc să folosesc,pe lîngă suprafaţa,pensula şi culoarea-ca materiale de lucru,şi alte medii de exprimare specifice,bineînţeles,artistului contemporan,în măsura şi forma pe care eu o consider necesară mesajului meu.
Pentru mine ,arta e modul mirific de a face vizibil un conţinut ideatic legat de OM,NATURĂ,DUMNEZEU.Eu înţeleg actul artistic,fie el multimedial,ca fiind un act de revelare prin care nevăzutul din om se face văzut,sau prin care suprareala fire a lucrurilor se vede reală,de unde şi funcţia de mărturisire pe care eu o acord artei.Valorile mele artistice sunt legate de estetica tradiţională a Frumosului şi de valorile creştine.De altfel, proiectul meu pe viaţă este de a pune,prin varii modalităţi de exprimare,problema restaurării omului.Problemă care mi se pare în continuare gravă şi de strictă actualitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu