luni, 9 mai 2016

Studiu 3-Istoria unei deveniri




  • Revederea şi adăugirea clasicelor "ediţii" de pictură făcute pe eternele teme ale figurii umane,ale naturii statice şi ale peisajului,au început cu această lucrare. Afirmarea clarului și obscurului ca termeni antinomici ai picturii mele,a început cu această lucrare.Misterioasa punere în scenă a luminii,a început cu această lucrare.Transfigurarea alegorică a obiectelor în ”vase alese”,a început cu această lucrare.Pictura ca text și subtext,a început cu această lucrare.Minunata fire a lucrurilor de a fi”,ca proiect pe viață,a început cu această unică lucrare.
  • Ceea ce la început nu era decît o formulă vizionară de a revedea cele trei teme ale clasicității trecute în cheia clar-obscurului lor consacrat,a devenit mai apoi un mod implinit de ”a spune” ceva despre natura lucrurilor. 

Studiu 2-Istoria unei deveniri




  • Cînd mi-am aşezat şevaletul în drumul livezilor de la Brădet,lîngă o oarecare şură,n-am ştiut că m-am aşezat de fapt într-o anume răscruce.Abia la sfîrşitul zilei,cînd am terminat ş-a doua schiţă,mi-am dat seama c-am lăsat în urmă modul distant şi documentarist de a face peisaj şi că aveam înainte promisiunea unui alt mod-intimist şi vizionar,de a trata frumuseţea naturii.Ordonarea selectivă a datelor peisajului a apărut,ca intenţie,pentru prima dată în aceste schiţe.Interludiul luminos,ca interval între planurile de adîncime,a apărut pentru prima dată în aceste schiţe.Iarăşi,paradoxul accentului care răstoarnă percepţia spaţială în acelaşi timp în care o şi fixeză ca centru de interes,a apărut pentru prima dată în aceste singulare schiţe.
  • Firescul Naturii e plin de Frumos.Pentru că e plin de Dumnezeu.
  • ”Peisajul unui sentiment”este cel în care încerc să realizez un continuum relațional între ”sentiment”,”credință”și ”peisaj”.