marți, 17 aprilie 2018

Pictorisiri - Museikon




M010920151037H/ Eu nu fac picturi, ci pictorisiri. Nu produc tablouri, ci fac imagini cu sens. Iar sensul lor îl vreau mărturisitor. De aceea, picturile mele sunt, de fapt, niște pictorisiri. Pictorisitor este, până la urmă, orice pictor care dovedește angajament ființial în pictura pe care o face. Însă, la o bună parte dintre aceștia, intenția de mărturisire, dacă nu lipsește, este secundară în raport cu intenția originală de reprezentare plastică. Or, la mine, mărturisirea, voința de mărturisire, este cea care-mi ordonează reprezentările în direcția unui mesaj. Dacă pictorisitor este, în genere, tot pictorul care se exprimă pe sine prin forța personalității lui, pictorisitor creștin este acel pictor care, în mod programatic, își propune prin forța credinței lui în Dumnezeu să mărturisească. Prin pictorisire, eu îmi afirm apartenența, îmi descopăr filiația și-mi revelez sensul existenței.

Concepția grafică a afișului pentru expoziția Pictorisiri este semnată de Gabriela Comoli.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu